BROAGER.DK
BROAGERLAND OG BYENS DIGITALE SAMLINGSSTED

Nyheder

Nye åbningstider i Borgerservice

23-11-2020



Fra den 1. januar 2021 ændrer Borgerservice i Sønderborg Kommune åbningstiderne, så du nemmere og mere smidigt kan komme i kontakt med kommunen, når du har brug for det. Telefontiderne bliver udvidet markant, og åbningstiderne for personligt fremmøde udvides (torsdag i Gråsten) til kl. 18, så de passer bedre til arbejde og uddannelse. 

Ønsket om en mere fleksibel og mere præcis service gør, at Sønderborg Kommune ændrer tilbuddet i kommunens Borgerservice med langt mere telefontid og længere åbningsdage. De nye åbningstider betyder blandt andet, at telefontiderne bliver udvidet markant med åbent frem til klokken 20 fire dage om ugen samt søndagsåbent. 
 
- Det er vigtigt for os, at vi kan tilbyde borgerne den bedst mulige service. Derfor skruer vi op for den telefoniske betjening, hvor borgerne får svar på deres spørgsmål og blive guidet i brugen af de digitale selvbetjeningsløsninger. Vi arbejder målrettet på at borgerne får løst deres henvendelse med det samme, så de i disse Covid-19 tider, helt slipper for at møde fysisk op i Borgerservice, siger Jan Prokopek Jensen, der er formand for Arbejdsmarkeds- og Integrationsudvalget. 

Borgerservices telefoner bliver bemandet 60 timer om ugen, så man kan ringe mandag til torsdag fra kl. 8-20, fredag fra kl. 8-16 og søndag fra kl. 16-20. I dag er der kun telefontid i 37 timer om ugen.
 
Længere åbningsdage
Selv om udvidet telefontid kan løse mange henvendelser, så kan der dog stadig være behov for fysisk at møde op i Borgerservice i Sønderborg, Gråsten eller Nordborg. Fra den 1. januar 2021 bliver åbningstiden for personligt fremmøde koncentreret til to lange dage om ugen i Sønderborg og én lang dag om ugen i Nordborg og Gråsten.
 
Kravet om at bestille tid for personlig betjening i Borgerservice er kommet for at blive. Årsagen er at sikre en god faglig betjening, men også for at undgå, at for mange opholder sig i venterummet på én gang under hensyn til Covid-19 situationen.
 
- Når Borgerservice fremover holder åbent til kl. 18 for personligt fremmøde, så er det for at tilbyde en åbningstid, der i højere grad passer ind i forhold til folks arbejde og uddannelse. Når vi samtidig kræver tidsbestilling, så er det for at give en hurtigere og kompetent ekspedition i Borgerservice, for når medarbejderne ved, hvad betjeningen handler om, så kan både de og borgerne forberede sig bedst muligt til mødet omkring dokumenter og lignende, siger Susanne Krogh, chef for Borgerservice. 

Borgerservice i Sønderborg er åben tirsdag og torsdag fra kl. 9-18, mens Borgerservice i Gråsten og Nordborg har åbent torsdag fra kl. 9-18.
 
Fakta
Fra den 1. januar 2021 er der åbent på følgende måde i Borgerservice.
 
Telefontider i Borgerservice:
Mandag-torsdag   kl. 8-20
Fredag                    kl. 8-16
Søndag                   kl. 16-20
 
Ring på telefon 88 72 6400 eller 7020 0000 (uden for normal åbningstid)
 
Åbningstider for personlig henvendelse i Borgerservice
(kun med tidsbestilling)
 
Sønderborg
Tirsdag og torsdag kl. 9-18
 
Nordborg og Gråsten
Torsdag kl. 9-18
 
Sådan bestiller du tid
Bestil tid på:
•                           88 72 40 10, hvis det handler om pension og indskudslån
•                           88 72 40 06 for alle øvrige områder
•                           pas og kørekort - www.sonderborgkommune.dk eller på 88 72 40 06
 
Undtaget for tidsbestilling er optankning af rejsekort og udlevering af mundbind.


Hoved sponsorer

 

Sponsorer


Broager.dk