BROAGER.DK

Tur til Toscana med Ældre Sagen i Broager og Gislev Rejser

11-06-2018

Af Ulla Abrahamsen, Ældre Sagen - Broager

Lørdag d. 26. maj 2018 skulle vi flyve fra Sønderborg til Pisa med alsieexpress. Turen gik vældig fint. Ved lufthavnen fik vi noget af en oplevelse. Vi skulle gå et ”pænt” stykke - derpå en elevator op – tur med Metrotog 1 station – ned med elevator – gå et ”pænt” stykke igen – os kom vi til bussen. Grunden til dette var, at alle turistbusser skal holde i udkanten af Pisa!

Nå, vi kom frem til Hotel Manzoni i Montecatini Therme. Et pænt hotel med gode værelser.

Ugen bød på flere ture:

Lucca (fødeby for komponisten Giacomo Puccini ). Byen er omkranset af en stor ringmur. Imponerende. Kørte derefter til vinsmagning på Collina Resort. Fik en let frokost med vin til.

Firenze: En spændende by ved floden Alto. Vores guide Mariannne, passer godt på os, da vi bliver sat af ved en meget trafikeret gade. Samme problem: Bussen skal holde i udkanten af byen. Efter en rundvisning kører vi op til Michelangelo-højen, hvor der er en storsået udsigt over Firenze.

Tur med togbanekabelbanen ”Funiculare” til Montecatini Alto. Flot tur med udsigt over byen.

San Gimignano. Endnu en smuk by. (Selv i regnvejr)! Bus til Castelfiorentino, hvor vi spiste en skøn toskansk buffet hos dansk/italiensk par i Ristorante  Albergo La Pieve.

Pisa: Vi skulle se Dåbskapellet – Domkirken – og Campanile (Det skæve tårn”). Det er nogle fantastiske bygningsværker, som utrolig mange turister vil fotografere. Mange cafeer og restauranter, som vi kunne besøge. Så kunne vi i det mindste få en siddeplads. Der mangler nemlig bænke, så vi kunne hvile vores trætte ben!

Ugen bød desuden på markedsbesøg – togtur til Pistola – og en opera koncert i Terme Tettuccio i Montecatini Terme. En dejlig oplevelse med nogle skønne oprastemmer.

Lørdag d. 2. juni skulle vi hjem. Den samme tur som da vi kom. Nu er vi bare forberedt.! Kom godt hjem til Sønderborg. Vore veje skilles og vi kan hver især, tænke tilbage på en god, varm og til tider anstrengende tur. Mange tak for godt selskab og sjove oplevelser.

Før turen snakkede broager.dk med to deltagere - læs her